Merlinka - O konkursie


Merlinka to międzyszkolny konkurs polegający na napisaniu eseju na wybrany temat spośród tych, które zostały podane i przygotowane przez organizatora w wyznaczonym do tego terminie.

Podstawowe zasady:
1. Organizatorem konkursu jest Reny Boursier, który sprawdza prace, wybiera sędziów i przyznaje dyplomy. Do niego należy ostateczny głos w sprawach spornych i takich, których wyjaśnia poniższy regulamin.
2. Wymagania techniczne podane zostaną zawsze przy ogłoszeniu konkursu.
3. Konkurs może trwać do miesiąca, dokładny termin na napisanie eseju zawsze jest podawany przy ogłaszaniu konkursu.
4. W Merlince może wziąć udział każdy uczeń i nauczyciel, pod warunkiem że nie jest sędzią w konkursie.
5. Prace mogą (choć nie muszą) zostać opublikowane w formie załącznika po zakończeniu konkursu, jako zbiór esejów z tej edycji konkursu, pod warunkiem że autorzy pracy się na to zgodzą.
6. Każdy uczestnik otrzymuje pamiątkowy dyplom.

Wybieranie tematu:
1. Tematy zostają podane wraz z ogłoszeniem konkursu.
2. Uczestnicy wybierają wyłącznie jeden temat z podanych przez organizatora.
3. Po wysłaniu jednej pracy nie ma możliwości na wysłanie kolejnej, na inny temat.
4. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że podany przez organizatora temat był kiedyś realizowany na jego zajęciach lub w konkursach, które organizował. W takim wypadku uczestnik nie może wysłać gotowej już pracy, będzie to sprawdzone przez organizatora i potraktowane jako oszustwo, a autor zostanie zdyskwalifikowany. Uczestnik może jednak czerpać wiadomości ze swojej pracy, cytować niektóre wypowiedzi czy zawierać przemyślenia i własne spostrzeżenia, które tam zapisał. Musi jednak pamiętać o zamieszczeniu tego w bibliografii i dodaniu odpowiednich odnośników.

Pisanie pracy:
1. Esej jest formą przedstawienia własnego zdania, własnej opinii na jeden z tematów. Powinna być to więc praca samodzielna, zawierająca minimum 3 argumenty, na których zostanie oparty punkt widzenia autora.
2. Jeśli w pracy znajdują się cytaty lub odniesienia do artykułów, stron czy innych źródeł, autor powinien dodać odnośnik, z czego zostały zaczerpnięte informacje lub z jakiego artykułu jest cytowana dana wypowiedź. W przypadku braku takich odnośników i jednoznacznym powielaniu nieswoich słów, praca może zostać zdyskwalifikowana lub może otrzymać punkty karne.
3. Zamieszczenie bibliografii, odnośników do cytowanych wypowiedzi czy odnośnika do fragmentu akapitu, który był oparty wyłącznie o dane źródło (a nie zawiera swoich przemyśleń), daje pewność, że praca nie będzie zdyskwalifikowana.
4. Praca może zawierać dodatkowe zdjęcia, tabelki czy diagramy. Wpłynie to na pewno na samą wartość pracy, nie wpłynie jednak na wymaganą wielkość eseju.

Ocena:
1. Praca będzie oceniana według kryteriów podanych TUTAJ.
2. Szczegółowa ocena pracy nie będzie zamieszczana do publicznego wglądu, podane zostaną ostateczne punkty zdobyte przez uczestnika.
3. Oprócz podstawowych kryteriów oceny pracy, uczestnik zdobywa również punkty od sędziów.
4. Przedstawione argumenty czy wiadomości, na których opiera swoje zdanie autor, będą sprawdzane pod względem zgodności z kanonem serii HP, w jej skład wchodzą książki o Harrym Potterze, książki o Świecie Czarodziejów napisane przez Rowling, ale i wiadomości podane na Pottermore czy gry (np. Księga Czarów), na które autorka serii również miała wpływ. Inne wiadomości, które zostały wymyślone przez 'czarodziejów' z ŚM lub pochodzą z mugolskich źródeł, nie będą brane pod uwagę.

Sędziowie
1. Sędzią jest osoba, która została zaproszona przez organizatora do oceny prac.
2. Sędzia w konkursie ocenia prace według własnych kryteriów, a nie takich, które zostały mu narzucone przez organizatora.
3. O tym kto jest sędzią i kto ocenia pracę uczestnicy dowiadują się w momencie ogłoszenia wyników.

Wysyłanie Pracy
1. Praca powinna być wysłana na mail reny.boursier@gmail.com z tematem wiadomości - Merlinka - Imię Nazwisko, jeśli chodzi o treść wiadomości powinny znaleźć się tam takie informacje jak:
- Imię i Nazwisko
- Główna Szkoła, którą uczestnik reprezentuje, a na którą zostaną wysłane dyplomy.
- Pozostałe Szkoły, z którymi uczestnik jest związany.
- Temat pracy - nie wystarczy numer, podajemy także treść tematu.
2. Pola oznaczone tym kolorem mają być uzupełnione o swoje dane, w innym wypadku praca będzie automatycznie zdyskwalifikowana.
3. Pracę dodajemy jako załącznik do wiadomości lub podajemy link/udostępniamy ją.
4. Praca jest sprawdzana pod względem wielkości. Uczestnik, który nie spełni tego kryterium traci punkt, a argumentowanie 'nie miałem jak sprawdzić' nie będzie w ogóle brane pod uwagę.
5. Każda praca wysłana na niewłaściwy mail lub po terminie, nie będzie sprawdzana.
6. Po wysłaniu pracy można zgłosić się do organizatora w celu potwierdzenia otrzymania przez niego pracy uczestnika.