System Zaliczeń - Klasa 1
Zaliczenie Historii Magii w klasie 1
Uczeń, który chce być klasyfikowany z Historii Magii musi posiadać 3 oceny - średnia z tych ocen stanowi ocenę końcową, oraz frekwencję powyżej 31%.
Wymagane oceny to:
1) Ocena prac ucznia, jest to średnia podstawowych ocen jakie uczeń otrzymuje, składają się na nią:
- ocena z pierwszej pracy domowej
- ocena z rozpoznania magii czarnej oraz magii białej
- ocena z rozpoznania magii niskiej oraz magii wysokiej
- ocena za przedstawienie legendy - w tym przypadku jest to średnia z oceny za samo przedstawienia i oceny kapitana.
2) Ocena z eseju, który jest pisany w połowie semestru lub pod jego koniec.
3) Ocena z zaliczenia teorii, taka ocena może być uzyskana poprzez sprawdzian z teorii pisany pod koniec roku lub podzielony na dwa mniejsze sprawdziany odpowiednio rozłożone w czasie.
Wymagane oceny to:
1) Ocena prac ucznia, jest to średnia podstawowych ocen jakie uczeń otrzymuje, składają się na nią:
- ocena z pierwszej pracy domowej
- ocena z rozpoznania magii czarnej oraz magii białej
- ocena z rozpoznania magii niskiej oraz magii wysokiej
- ocena za przedstawienie legendy - w tym przypadku jest to średnia z oceny za samo przedstawienia i oceny kapitana.
2) Ocena z eseju, który jest pisany w połowie semestru lub pod jego koniec.
3) Ocena z zaliczenia teorii, taka ocena może być uzyskana poprzez sprawdzian z teorii pisany pod koniec roku lub podzielony na dwa mniejsze sprawdziany odpowiednio rozłożone w czasie.
Każda z ocen ma taką samą wagę, natomiast jeśli chodzi o poprawy, wygląda to następująco:
- ocenę z eseju można poprawić tylko i wyłącznie o jeden stopień wzwyż.
- ocena z zaliczenia teorii można poprawić, w takim przypadku ocena końcowa to średnia z oceny pierwszej i oceny uzyskanej za poprawę.
- ocena prac ucznia jest średnią uzyskaną z innych aktywności (praca domowa, aktywność, odpowiedź), takiej oceny nie można poprawić ponieważ każda z tych prac ma swoją ważność, czyli termin na oddanie. W przypadku tych ocen istnieje możliwość na ich nadrobienie, pod warunkiem że uczeń wcześniej się usprawiedliwił lub wykazał że nie uczęszczał do szkoły w terminie, gdy ocenę można było zdobyć - pod warunkiem, że nauczyciel wyrazi zgodę.
Poprawy czy nadrabianie ocen jest w zakresie obowiązków ucznia. Nauczyciel nie musi przypominać uczniom o poprawach czy nadrabianiu ocen.
- ocenę z eseju można poprawić tylko i wyłącznie o jeden stopień wzwyż.
- ocena z zaliczenia teorii można poprawić, w takim przypadku ocena końcowa to średnia z oceny pierwszej i oceny uzyskanej za poprawę.
- ocena prac ucznia jest średnią uzyskaną z innych aktywności (praca domowa, aktywność, odpowiedź), takiej oceny nie można poprawić ponieważ każda z tych prac ma swoją ważność, czyli termin na oddanie. W przypadku tych ocen istnieje możliwość na ich nadrobienie, pod warunkiem że uczeń wcześniej się usprawiedliwił lub wykazał że nie uczęszczał do szkoły w terminie, gdy ocenę można było zdobyć - pod warunkiem, że nauczyciel wyrazi zgodę.
Poprawy czy nadrabianie ocen jest w zakresie obowiązków ucznia. Nauczyciel nie musi przypominać uczniom o poprawach czy nadrabianiu ocen.
ESEJ
Jest pisemną formą sprawdzenia wiedzy ucznia, jest też możliwością na wypowiedzenie własnego zdania na zadany temat. Nauczyciel podaję listę możliwych tematów do wyboru, następnie po upływie ok. 2 tygodni, na zajęciach specjalnie do tego zorganizowanych, tematy te są szczegółowo omawiane i profesor może zasugerować lub pomóc w obraniu kierunku i odpowiedniej argumentacji. Uczeń po takiej lekcji ma tydzień na skompletowanie i ostateczne oddanie eseju.
Uczeń ma więc około trzech tygodni na napisanie eseju.
Esej ma być prezentacją własnego punktu autora, będzie więc szczegółowo sprawdzane czy uczeń nie dopuścił się plagiatu. Oczywiście, może wykorzystać cytaty z zajęć, muszą one jednak być dodatkowo oznaczone i nie są doliczane do wymaganej ilości tekstu. Dodatkowe wytyczne techniczne, wymagane przy zaliczeniu tej pracy są podawane zawsze przy ogłaszaniu listy tematów. Najczęściej są to: półtorej strony w Wordzie pisanej czcionką Calibri, 14.
Uczeń ma więc około trzech tygodni na napisanie eseju.
Esej ma być prezentacją własnego punktu autora, będzie więc szczegółowo sprawdzane czy uczeń nie dopuścił się plagiatu. Oczywiście, może wykorzystać cytaty z zajęć, muszą one jednak być dodatkowo oznaczone i nie są doliczane do wymaganej ilości tekstu. Dodatkowe wytyczne techniczne, wymagane przy zaliczeniu tej pracy są podawane zawsze przy ogłaszaniu listy tematów. Najczęściej są to: półtorej strony w Wordzie pisanej czcionką Calibri, 14.
Zaliczenie teorii
Jest testem pisemnym sprawdzającym wiedzę ucznia z materiałów przerobionych na zajęciach, jest to jednak sucha wiedza i informacje, a nie argumentacja czy wyrażenie własnej opinii. Sprawdzian ten może odbyć się pod koniec roku szkolnego ze wszystkich tematów przerobionych przez cały semestr lub być podzielony na dwa mniejsze sprawdziany, jeden w połowie, a drugi pod koniec roku szkolnego. W przypadku niewielkiej ilości zdających osób, zaliczenie może odbywać się w sposób ustny (ale nie musi), uczeń w takim przypadku dostaje 5 minut na odpowiedzenie na 3 pytania.
W przypadku ocen podstawowych (za prace ucznia) nie ma możliwości na ich poprawę czy nadrobienie (są od tego wyjątki, opisane wyżej), mają one swój termin na oddanie bądź zaliczenie. Ocena za prace ucznia jest średnią z 4 ocen podstawowych. Jeśli uczeń posiada tylko 2 oceny, średnia i tak jest liczona jak z czterech, np. ( W(6), P(5), T(1), T(1) ) / 4.
Oceny Dodatkowe
Istnieje szansa na nadrobienie ocen podstawowych, ocenami dodatkowymi. Oceny te, uczeń zdobywa za:
~ zadania dodatkowe
~ udział w olimpiadach
~ zadania dodatkowe
~ udział w olimpiadach
Szkolna Olimpiada
1 miejsce - Wybitny (6)
2, 3 miejsce - Powyżej Oczekiwań (5) 4, 5 miejsce - Zadowalający (4) 6, 7 miejsce - Nędzny (3) 8, 9 miejsce - Okropny (2) |
Międzyszkolna Olimpiada:
1, 2 miejsce - Wybitny (6)
3, 4 miejsce - Powyżej Oczekiwań (5) 5, 6, 7 miejsce - Zadowalający (4) 8, 9, miejsce - Nędzny (3) 10, 11 miejsce - Okropny (2) |
~ za frekwencje, czyli ilość obecności na zajęciach z Historii Magii
100% - Wybitny (6)
powyżej 80% - Powyżej Oczekiwań (5) powyżej 60% - Zadowalający (4) powyżej 45% - Nędzny (3) powyżej 31% - Okropny (2) |
Oceny dodatkowe przeliczane są na dwa sposoby:
a) jeśli uczeń posiada wszystkie 4 oceny podstawowe,
wtedy oceny dodatkowe doliczane są do sumy uzyskanych punktów, która potem jest dzielona na 3 (wymagane oceny, patrz wyżej) i w ten sposób otrzymuje się średnią oceny końcowej, oceny te przeliczane są wtedy w następujący sposób:
a) jeśli uczeń posiada wszystkie 4 oceny podstawowe,
wtedy oceny dodatkowe doliczane są do sumy uzyskanych punktów, która potem jest dzielona na 3 (wymagane oceny, patrz wyżej) i w ten sposób otrzymuje się średnią oceny końcowej, oceny te przeliczane są wtedy w następujący sposób:
Wybitny (6) - 0,6
Powyżej Oczekiwań (5) - 0,5 Zadowalający (4) - 0,4 Nędzny (3) - 0,3 Okropny (2) - 0,2 |
Krótko mówiąc, oceny dodatkowe to bonus do podwyższenia sobie średniej.
b) jeśli uczeń nie posiada wszystkich 4 ocen podstawowych,
wtedy oceny dodatkowe (jeśli są) wliczane są na miejsce brakujących ocen podstawowych. Wliczane są oceny wyższe, niższe będą przeliczane na bonusy.
b) jeśli uczeń nie posiada wszystkich 4 ocen podstawowych,
wtedy oceny dodatkowe (jeśli są) wliczane są na miejsce brakujących ocen podstawowych. Wliczane są oceny wyższe, niższe będą przeliczane na bonusy.