System Zaliczeń - Klasa 2

Zaliczenie Historii Magii w klasie 2
Uczeń, który chce być klasyfikowany z Historii Magii powinien posiadać frekwencje przekraczającą 31% wszystkich zajęć oraz minimum 3 oceny. Oceny możliwe do zdobycia przez ucznia, a tym samym wymagane do zaliczenia tego przedmiotu to:
- ocena z pracy pisemnej, która jest pisana w połowie semestru lub pod jego koniec.
- ocena z zaliczenia teorii, taka ocena może być uzyskana poprzez sprawdzian z teorii pisany pod koniec roku lub jest to ocena z egzaminu.
- ocena pracy ucznia, jest to średnia ocen uzyskanych za karty pracy, pod warunkiem, że uczeń przesłał minimum 3 karty.

Każda z tych ocen ma taką samą wagę, natomiast jeśli chodzi o poprawy, wygląda to następująco:
- ocena pracy ucznia jest średnią ocen kart pracy ucznia i oceny tej nie można poprawić ponieważ każda karta ma swoją ważność.
- oceny z pracy pisemnej oraz oceny z zaliczenia teorii można poprawić, w takim przypadku ocena końcowa to średnia z oceny pierwszej i oceny uzyskanej za poprawę.

Karta Pracy Ucznia
Jest dokumentacją sprawdzającą wiedzę ucznia i dającą mu możliwość na wykazanie się wiedzą i pomysłami w dziedzinie takiej jak Historia Magii. Jest też jedyną możliwą pomocą jaką uczniowie mogą wykorzystać przy pisaniu pracy pisemnej i zaliczeniu teorii. Każda karta ma określoną ważność, to znaczy, że nauczyciel na zajęciach określa termin do kiedy tę dokumentację można złożyć. Maksymalny czas na jej złożenie to tydzień, a najkrótszy to 3 dni. Po każdych zajęciach nauczyciel przedstawia problem tematu jaki został przedstawiony, w formie pytania. W przypadku kiedy karta pracy ucznia nie jest pracą samodzielną, a nauczyciel doszukał się w niej plagiatu, tj. użycia jego własnych słów, posłużenie się innymi podręcznikami czy powielenie pracy kolegi, wtedy taka karta jest anulowana i nie ma możliwości na jej poprawę. Karty piszemy samodzielnie.
Nauczyciel największa uwagę zwraca na przedstawione argumenty, hipotezy i własne zdania. Nie muszą być one przedstawione w sposób poprawny, zgadzając się ze zdaniem nauczyciela, wystarczy wykorzystać własną wyobraźnie i przedstawić własne argumenty w omawianym temacie.

Zasady odnośnie terminów nadsyłania Kart Pracy:
Przypominam, że każda karta pracy ma swoją ważność. Termin na jej wysłanie mija w momencie rozpoczęcia nowych zajęć. W przypadku wysłania w tym samym dniu, w którym trwają nowe zajęcia, ocena za kartę jest obniżana o 1 stopień. Jeśli spóźnienie jest dłuższe niż 1 dzień, karta pracy nie będzie oceniana.


Zawartość Karty Pracy:
Lista Pojęć Omówionych - na każdych zajęciach pewne pojęcia oraz terminy zostają dokładnie omówione przez nauczyciela i przedstawione w świetle wiadomości z całego roku, w taki sposób jaki was obowiązuje. Lista ta jest więc podsumowaniem takich pojęć, jego zbiorem, w którym krótko definiujecie ich znaczenie. W liście oprócz samych pojęć mogą się znaleźć miejsca, informacje o osobach, o wydarzeniach, daty i tym podobne. Listę staracie się tak uzupełniać aby była jak najbardziej czytelna dla was, w końcu z Kart Pracy możecie korzystać na egzaminie, więc im dokładniej to opiszecie tym lepiej dla was.

Lista Pojęć Przedstawionych - na każdych zajęciach nie wszystkie pojęcia zostają wyjaśnione, tyczy się to zarówno postaci, wyrażeń, dat czy rzeczy, z którymi wy nie mieliście wcześniej do czynienia, a stanowią dla was problem. Listę starajcie się tak uzupełniać aby zawierała informacje, które były dla was nieznane. W przypadku gdy wiecie wszystko, lista nie może być pusta i musi zawierać przynajmniej jedno pojęcie. To w gruncie rzeczy jest równie ważne jak pojęcia omówione, na zajęciach nie jestem w stanie zrealizować dokładnie tematu, który omawiany i niektóre rzeczy są przedstawiane bardzo skrótowo dlatego jeśli czegoś nie wiecie, w liście to wypisujecie i wyszukujecie informacje na temat tych wydarzeń/pojęć/osób. Przy sprawdzaniu Karty Pracy będę zwracał na to uwagę i w razie waszych błędów (które nie będą przekładały się na ocenę), poprawię was abyście w przyszłości nie mieli z tym problemów lub też nie stosowali błędnych definicji.

Argumentacja Problemu - pod koniec każdych zajęć, zostaje przedstawiona argumentacja problemu w formie pytania i jest to ściśle powiązane z tematyką lekcji. Waszym zadaniem jest odpowiedzenie na to pytanie oraz podanie argumentów, które potwierdzają lub zaprzeczają problemowi. Argumentacja nie ma ściśle określonej ścieżki ani wcześniej ustalonych decyzji, przedstawiacie tu własne zdanie na dany temat podając przy tym swoje argumenty. Jest to wasze spojrzenie na poruszaną tematykę oraz możliwość przedstawienia własnego zdania.

Uwagi Tematyczne - niektóre tematy, a raczej większość z nich, są tak obszerne i różnorodne, że można je omawiać biorąc pod uwagę bardzo wiele czynników i stron. Jeden temat można przedstawić z uwzględnieniem suchej wiedzy i wiadomości, ale można też do niego podejść bardziej problemowo i skupić się na pewnych przemianach, i bardziej problematycznych sprawach niż samej teorii. Dlatego w uwagach tematycznych możecie podstawić własny problem oraz wyrazić na niego swoje zdanie, tj. stawiacie własną argumentacje problemu na poruszany na zajęciach temat i odpowiadacie na niego, podając swoje argumenty. Karta Pracy, która nie zawiera Uwag Tematycznych może być oceniona na maksymalnie Powyżej Oczekiwań, tylko z Uwagami Tematycznymi macie szansę na ocenę Wybitną.

Praca Pisemna
Jest rozbudowana formą argumentacji problemu. Uczeń otrzymuje jeden z problemów tematu przerobionych do tej pory, jest on jednak bardziej rozbudowany lub powiązany z innym problemem tematu. Praca ucznia jest więc odpowiedzią na zadane pytanie lub przedstawiony problem, argumentując swoje stanowisko w tej kwestii. Dodatkowe wytyczne techniczne, wymagane przy zaliczeniu tej pracy są podawane zawsze na samym zaliczeniu. Najczęściej to jednak półtorej strony w Wordzie pisanej czcionką Calibri, 14.

Zasady odnośnie terminów zaliczania pracy pisemnej:
Uczeń otrzymuje temat na wcześniej zapowiedzianej lekcji i ma dokładnie 6 godzin na jego napisanie, i przesłanie na wskazany przez nauczyciela adres email.
W przypadku wysłania po terminie (do dwóch dni), praca jest obniżana o jeden stopień od oceny, którą otrzymał. Jeśli praca zostanie wysłana po terminie dłuższym niż dwa dni od otrzymania tematu, praca pisemna nie zostanie zaliczona. Osoby, które nie mogły pojawić się na zajęciach związanych z zaliczeniem pracy pisemnej, mogą nadrobić to zaliczenie do tygodnia od odbycia się takich zajęć. Dostaną jednak inny temat (trudniejszy) i terminy obowiązują dokładnie takie same, jak w normalnym zaliczeniu pracy.

Zaliczenie teorii
Jest najczęściej testem sprawdzającym wiedzę ucznia z przerobionych materiałów, jest to jednak sprawdzenie suchej wiedzy i informacji, jakie zostały przez nauczyciela przedstawione. Zaliczenie teorii odbywa się zawsze na koniec zajęć dydaktycznych, na ostatniej lub przedostatniej lekcji. W przypadku niewielkiej ilości zdających osób, zaliczenie może odbywać się w sposób ustny, uczeń w takim przypadku dostaje 5 minut na odpowiedzenie na 3 pytania. Zaliczenie teorii może być uznane jako egzamin końcoworoczny z Historii Magii i wynik uzyskany z tego egzaminu będzie brany pod uwagę przy uzyskaniu zaliczenia.